Soočiti se morava z neplodnostjo

Brezup, razočaranje, razvrednotenje, čustvena otopelost, stres, bolečine, stiska, sram, žalost, nemoč, osamljenost, jeza, frustracija … Vsa ta čustva in še veliko drugih lahko spremlja spoznanje, da spočetje otroka ne bo tako samoumevno, kot je bilo načrtovano.

Hudo jima je, ko vidita ostale starše z otroškimi vozički, nosečnice, ponosne na svoje trebuščke, razigrane otroke na igrišču. Vsako novo starševstvo, za katero izvesta, ju spomni na njuno bolečino in težko se ga iskreno veselita. Nekaj, kar bi moralo biti popolnoma naravno, nekaj, kar naj bi bilo kar dano, kar bi ju moralo združevati, postane razlog žalosti in pogostih prepirov.

Potrebujeta drug drugega in hkrati jima je na trenutke skupaj najtežje. Sta v odnosu in se hkrati počutita sama in osamljena. Umikata se družini, prijateljem, v svoji stiski se počutita nerazumljena in drugačna. Znajdeta se v vrtincu upanja ter novih in novih razočaranj mesec za mesecem, pregledov in preiskav, hormonov, mehanskih spolnih odnosov le z namenom zanositve, lahko tudi neuspelih postopkov oploditve z medicinsko pomočjo.


Veliko parov se v teh težkih trenutkih razide, ne zmorejo si stati ob strani.


Ko se človek sooči s težavo neplodnosti, ponavadi začne iskati vse mogoče rešitve svojega problema, ostala področja življenja pa pušča ob strani. To ga še bolj oddaljuje od družbe in tudi od samega sebe. Težko si prizna težka občutja, ne dovoli si jih čutiti, pogosto tudi pogovor med partnerjema zamre. Zapreta se vsak v svoj prostor in vsak zase žalujeta. Raziskave kažejo, da je raven stresa v človeku takrat enaka kot pri na smrt bolnih. Par žaluje za izgubljenimi sanjami, za otrokom, s katerim sta si predstavljala skupno prihodnost, za idealno družino.


Če si se tudi ti našel v gornjih besedah, lahko pot umiritve, sprostitve začneš iskati najprej pri samem sebi. Dovoli si začutiti in priznati vsa čustva, tudi najtežja, razmisli o izgubljenih sanjah, o zmotnem občutku nepremagljivosti.


Kaj je tisto, kar najbolj pogrešaš v tem trenutku, kaj najbolj potrebuješ, česa se bojiš? Kaj neplodnost pomeni zate? Si lahko še vedno pristen ti tudi brez otroka? Kakšen sploh si pristen ti?

Partnerja se skupaj pogovarjajta o vsem hudem, kar doživljata, o vseh stiskah in bolečinah. Iskreno in ranljivo. Najdita vir moči tudi drug v drugem in bližnjih.

Spomnita se na vse, kar vaju je razveseljevalo pred to stisko, na hobije, druženja, načine sprostitve in poskusita to ponovno vpeljati v vajino življenje. Kako pomembno je takrat začutiti, da nisi sam, da je ob tebi partner, ki te podpira, da so ob tebi tudi drugi pari, ki se soočajo s podobnimi težavami, da se lahko pogovarjaš o vseh svojih občutkih, ne da se ob tem počutiš zgrešen, kriv. Sprostitev tudi s pomočjo čuječnosti, meditacija, dihalne vaje, avtogeni trening, sprehodi v naravo nižajo nivo stresa in pomagajo lajšati stiske.

V veliko pomoč je lahko individualno oz. partnersko svetovanje in/ali pogovor v strokovno vodeni skupini, kjer so zbrani drugi pari in posamezniki s podobnimi težavami, kjer lahko odkrito izraziš svoje strahove in upe, kjer si razumljen in slišan.

Zadnje objave
Arhiv
Spremljaj
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square